محمد زارعی محمد نصرتی مربی تیم تراکتور تبریز با اشاره به حاشیه های بازی با استقلال به ویژه اعلام دو پنالتی به ضررشان به همشهری آنلاین گفت: داوربه اشتباه خطای پنالتی گرفت.

نصرتی

همشهری آنلاین -  محمد نصرتی مربی تیم تراکتور تبریز با اشاره به حاشیه های بازی با استقلال به ویژه اعلام دو پنالتی به ضررشان به همشهری آنلاین گفت: همانطورکه بلافاصله بعد از بازی در میکسدزون ورزشگاه گفتم قانون داوری می‌گوید اولین کسی که ضربه را به توپ می زند، در واقعه مالک توپ است . برهمین اساس باید تاکید کنم صحنه پنالتی اول را چندین بار دیدم. خطا بیرون از هجده قدم بود . ضمن اینکه اولین ضربه را به توپ، هادی محمدی می زند اما داوربه اشتباه خطای پنالتی می گیرد.

این مربی تیم تراکتور اضافه کرد: روی صحنه پنالتی دوم هنوز قائدی به توپ نرسیده آرش قادری پایش را جمع می کند. محال بود قائدی به توپ برسد چراکه بازیکن ما در همان زاویه بود. ضمن اینکه یک بازیکن خود استقلال مقابل او قرار داشت و کار را برای اینکه او راحت عبور کند سخت می کرد . در این شرایط قائدی فقط بزرگ نمایی کرد و پنالتی دوم را گرفت. در غیر این صورت استقلال فقط  دردقایق ابتدایی یکی - دو موقعیت داشت اما در کل ما تیم مسلط بازی بودیم و حق مان برد بود.

او با تاکید براینکه جام حذفی راه میانبری بود تا یک جام قهرمانی کسب کنند، اضافه کرد: واقعا حیف شد ما می توانستیم یک جام را تقدیم هواداران کنیم اما متاسفانه اتفاقاتی افتاد که از دست کادرفنی و در راس آن خمز کاری برنمی آمد.

نصرتی درباه اینکه با توجه به اشتباهات داوری حضور var برای فوتبال کشورمان واجب است اظهار داشت: var برای فوتبال کشورمان واجب است اما استادیوم های ما هم باید به لحاظ دوربین های فیلمبرداری سازماندهی و جایگاه هایی برایشان تعیین شوند. چراکه اگر برای دوربین ها سازماندهی مناسبی نباش، نمی شود با var هم کاری را پیش برد.

وی افزود: قبل از جام جهانی 2006 آلمان تیم ملی یک بازی دوستانه مقابل تیم ملی آلمان در ورزشگاه آزادی برگزار کرد. حق پخش این بازی را شبکه ZDF آلمان برعهده گرفت که این بازی را در سراسر دنیا پخش کند. تا آن زمان بازی های ورزشگاه آزادی با 4 یا 6 دوربین پوشش داده می شد اما شبکه ZDF برای آن بازی 16 جایگاه دوربین تعیین کردند. این کار را خود کارکنان شبکه ZDF انجام دادند. الان هم اگر می بینید وضعیت ورزشگاه آزادی از لحاظ فیلمبرداری بهتر شده به خاطر خدماتی است که شبکه  ZDF انجام داد. سایر ورزشگاه ها هم باید این شرایط را داشته باشند چراکه برای VAR باید دوربین ها از زاویه های مختلف صحنه ها را ضبط کنند.

این مربی تیم تراکتور درخصوص تکرار پنالتی دوم استقلال گفت: در پنالتی اول توپ گل شد آنهم در حالی که اخباری یک گام به جلو آمده بود اما داور ضربه را تکرار نکرد و گل را قبول کرد ولی در پنالتی دوم وقتی اخباری توپ را گرفت، داور به خاطر اینکه یک گام جلو آمده بود آن را تکرار کرد. یک جاهایی باید بازی را مدیریت کرد. ما مخالف اجرای 100 درصد قانون هستیم اما اینکه داور چگونه بتواند بازی را مدیریت کند هم خیلی مهم است.

وی اضافه کرد: انصافا قضاوت ناظمی بد نبود اما صحنه هایی که اشتباه داشت خیلی تاثیر گذار بود. کمک ها خیلی اعمال قانون کردند در صورتی که یک جاهایی باید مدیریت کرد. در صحنه اخراج هادی محمدی هم اینقدر شلوغ شد من ندیدم چه اتفاقی افتاد ولی می توانست اخراج نکند . در لیگ انگلیس هم پیش می آید شدید به داور اعتراض می کنند اما به جای کارت دادن و اخراج کردن مدیریت می کنند . حتی چندی قبل دیدم داور سرشناس اسپانیایی یک جاهایی اعتراض های صورت گرفته را مدیریت می کرد بالاخره نمی شود برای هر اعتراضی کارت داد و یا داور با لحن بد صحبت کند. گرچه در بازی با استقلال داور وسط لحن بدی نداشت ولی کمک او از لحن درستی استفاده نکرد.

نصرتی با ابراز ناراحتی بابت کنار گیری از رقابتهای جام حذفی گفت: ای کاش ما در لیگ نتیجه را به استقلال واگذار می کردیم اما در حذفی پیروز می شدیم چراکه جام حذفی یک میانبر برای رسیدن به قهرمانی است . به هرحال برایشان سنگین بود که هم در لیگ و هم در جام حذفی استقلال را شکست دهیم .

مربی تیم تراکتور با اشاره به سبک بازی این تیم در لیگ گفت: سبکی که خمز در نظر گرفته فوتبال هجومی است که بازیکنان لذت ببرند. سبکی که هواداران دوست دارند .ان شاءالله این سبک توام با نتیجه گیری باشد تا همگی لذت ببریم وگرنه اگر همراه با نتیجه گیری نباشد، خمز و سایراعضای باشگاه دلسرد می شوند . برای امسال هدفی که داریم می خواهیم جزو 4-5 تیم ابتدایی جدول رده بندی باشیم . هدف کادرفنی این است که نتایج قابل قبولی بگیریم و اگر نیم فصل تقویت شویم چه بسا بتوانیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم بگیریم.

کد خبر 734864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مجید IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 2
    واقعا بچه گانه فکر میکنید فکر میکنید همیشه برنده ای افکار ابس امسال تو متاسفم !!! .
  • رضا IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 2
    با سلام و احترام...جناب آقای نصرتی شما به داور نباختین به اشتباهات تاکتیکی خودتان باختید ..چرا جوانمردانه یک با دلیل باخت را به گردن نمی گیرد.
  • ع ق QA ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    تو که می دونستی از اینا و اونا بعید نیست و این شیر قلابی یال و کوپال داره
  • یوسف IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 10
    از محمد نصرتی با اینهمه تجربه بعید است اینگونه خود را مضحکه خاص و عام کند طوری که اکنون کودکان نابالق هم با دیدن نمایش آهسته دو خطای پنالتی بازیکنان تراکتور بر روی مهدی قایدی صحه خواهند گذاشت هر چند اصلا این تایید خطا نیاز به نمایش آهسته ندارد،خوب است همراهان تیمها دست از هوچیکری بردارند ...